وبلاگ

مضرات زعفران برای زنان و مردان + ۱۰ عوارض زعفران برای بدن

زعفران گران ترین ادویه جهان است که استفاده از آن می تواند طعم و رنگ هر غذایی را فوق العاده بهتر کند. علاوه بر خواص غذایی، این ادویه خواص دارویی بی شماری دارد که از جمله گیاهان پر استفاده در طب سنتی می باشد. مقالات بسیار زیادی در خصوص مزایا و خواص زعفران وجود دارد اما این ادویه در کنار مزایای بی شماری که دارد مضراتی نیز دارد که در ادامه در خصوص مضرات زعفران مفصل صحبت خواهیم کرد.

برای خرید اطلاع از قیمت انواع زعفران میتوانید به لینک خرید زعفران اصل مراجعه و سفارش خود را ثبت نمایید و از اصل بودن و طعم و عطر زعفران توکلی لذت ببرید.

آیا استفاده از زعفران عوارض زیادی به همراه دارد؟

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که استفاده متعادل (سه گرم زعفران در ماه برای هر نفر) از این طلای سرخ رنگ هیچگونه عوارضی به همراه نخواهد داشت و تنها زمانی عوارض زعفران نمایان می شود که مقدار زیادی از این ادویه استفاده کنید. عوارض زعفران در صورت استفاده بی رویه از این ادویه شامل حالت تهوع، اسهال و استفراغ، احساس سرگیجه، خشکی دهان، بالا بردن ضربان قلب (اضطراب)، اختلالات اشتهایی، معده درد، احساس بی حالی و خواب آلودگی، زردی پوست، یرقان، خون دماغ و سردرد اشاره کرد. در برخی از موارد مشاهده شده است که مصرف بیشتر از 12 گرم زعفران منجر به مرگ شخص شده است.
اکنون با مضرات زعفران در صورت استفاده بی رویه از ادویه آشنا شدید. برخی از این عوارض در بین آقایان(مضرات زعفران برای مردان) و خانم ها(مضرات زعفران برای زنان) متفاوت که در ادامه به طور مفصل در خصوص فواید و مضرات زعفران دم کرده بحث خواهیم کرد.

  • عوارض زعفران برای مردان

از جمله مهمترین مضرات زعفران(مضرات زعفران برای مردان) در صورت استفاده بیش از حد توسط آقایان می توان به موارد ذیل اشاره کرد. توجه داشته باشید این مضرات در آقایان با مزاج گرم بسیار بیشتر از سایرین است.

  • زرد شدن پوست و چشم شخص: رنگ متمایز زعفران به خاطر ماده ای به نام کروسین است. مصرف متعادل زعفران باعث تقویت بینایی می شود که می توانید در مقاله خواص زعفران برای چشم کامل با روند آن آشنا شوید، اما در صورت استفاده بیش از حد از زعفران ممکن است پوست و حتی چشم شخص به رنگ زرد تغییر دهد.
  • احساس لمسی و بی حسی در برخی اجزای صورت: محققین دریافتند که استفاده بیش از حد از این ماده غذایی سبب می شود تا پلک و لب های شما به شکل عجیبی لمس و بی حس شوند.
  • اسهال و دلپیچه های شدید: یکی از عوارض بارز استفاده بی رویه از زعفران، اسهال های شدید و گا هاً خونی می شود. این مورد یکی از دردناک ترین مضرات زعفران است.
  • دل درد و مسمومیت های غذایی: طبع زعفران گرم و خشک است. اگر گرم مزاج هستید، در استفاده از زعفران بسیار محتاط عمل کنید، زیرا این ادویه در برخی موارد مسمویت های شدید غذایی و دل درد های دردناکی به همراه خواهد داشت.
  • خون دماغ شدن: زعفران باعث می شود تا خون شما رقیق شود. خون رقیق برای سلامت قلب ضروری است و ضامن سلامتی شما خواهد بود اما در صورتی که خون شما بیش از حد رقیق شود، مشکلاتی برای شما به وجود خواهد آمد. از جمله مهمترین این مشکلات می توان به خون دماغ شدن و گا هاً خون ریزی از چشم ها اشاره کرد.

  • عوارض زعفران برای زنان

استفاده بیش از حد از زعفران (مضرات زعفران برای زنان) برای خانم ها نیز مضراتی را به همراه خواهد داشت، این مضرات در زمان بارداری به شدت بیشتر خواهند بود. پیشنهاد می شود در زمان بارداری در مصرف زعفران بسیار دقت کنید. از جمله مهمترین مضراتی که بانوان ممکن از در صورت استفاده بیش از حد معمول از زعفران به آن دچار شوند، می توان به موارد ذیل اشاره کرد.

  • ایجاد حالت تهوع: یکی از مهمترین نشانه های حاملگی در بانوان، تهوع و بالا آوردن است. استفراغ باعث می شود تا مواد غذایی از دسترس بدن خارج شود و در نتیجه مادر و کودک دچار ضعف و کمبود مواد غذایی شوند. مصرف بیش از اندازه زعفران باعث بالا رفتن تعداد بالا آوردن های مادر شود و در نتیجه سلامتی کودک و مادر را تهدید کند. پیشنهاد می شود در این دوران مقدار مصرف زعفران در روز شما زیاد نباشد  حتی اگر عاشق طعم، عطر و رنگ زعفران هستید.
  • مشکلات تنفسی: حساسیت به زعفران در برخی بانوان باعث ایجاد تنگی نفس در آنها می شود.
  • احساس بی حالی شدید، از دست دادن تعادل، وجود خون در ادرار و یا مدفوع و احساس کرخی از دیگر مضرات این ادویه برای بانوان به ویژه خانم های باردار است.
  • سقط جنین: در طب سنتی زعفران به عنوان یک دارو برای سقط جنین کاربرد دارد و به مادرانی که خواهان سقط بچه خود بودند، زیاد خوردن زعفران در بارداری توصیه می شد. یکی از شناخته ترین مضرات زعفران سقط جنین در دوران بارداری است.

به نقل از سایت medicalnewstoday در رابطه با ضررهای زعفران در دوران بارداری:

Very high dosages may be more dangerous for certain groups of people. For instance, the authors of one studyTrusted Source note that pregnant women should avoid having more than 5 g per day of saffron as it has a stimulating effect on the uterus.

مصرف زعفران برای چه افرادی به هیچ عنوان توصیه نمی شود؟

استفاده از زعفران برای برخی گروه ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود که افراد مبتلا به اختلال دو قطبی، افراد با سابقه بیماری های قلبی، افراد دیابتی، افرادی که فشار خون آن ها پایین است، مادران در دوران بارداری و شیردهی، افرادی که می خواهند عمل جراحی انجام دهند، افراد با سابقه بیماری های کلیوی و افراد دارای حساسیت های شدید از جمله مهم ترین گروه های هستند که در مصرف زعفران باید بسیار مراقب باشند.

در ویدیو زیر درباره عوارض مصرف زیاد زعفران صحبت شده:

پس با اینکه درباره مضرات زعفران برای قلب ، مضرات زعفران برای معده و … صحبت می شود، در نظر داشته باشید، تمام این موارد در مورد مصرف زیاد زعفران صادق است.

 زعفران با دارو های تنظیم کننده فشار خون تداخل دارد، پس حتماً از دکتر خود در خصوص استفاده و یا عدم استفاده از زعفران در رژیم غذایی خود سؤال کنید.

زعفران خوراکی بسیار مفیدی برای سلامتی است حالا گر میخواهیم ببینیم درمان افسردگی با زعفران چگونه است.به مقاله نحوه درمان سریع افسردگی با زعفران مراجعه نمایید.

 

در سایت rxlist درباره برخی از عوارض جانبی مصرف زیاد زعفران صحبت شده : این واکنش ها مثلا خشکی دهان، زردی صورت و … هستند

Some possible side effects include dry mouth, anxiety, dizziness, drowsiness, nausea, change in appetite, and headache. Allergic reactions can occur in some people.

کلام آخر

هر محصول گیاهی در کنار مزایای زیادی که دارد، مضراتی نیز دارد که دانستن آن ها بسیار مهم و گاهاً حیاتی است. زعفران از جمله ادویه های پر کاربرد در رژیم غذایی ما ایرانیان است و لازم دانستیم تا شما را از تمامی مضرات زعفران آگاه سازیم. مرغوب ترین زعفران موجود در جهان، زعفران های کاشت شده در کشور عزیزمان ایران می باشد اما برخی افراد سودجو همواره وجود دارند که دنبال راه های برای کلاهبرداری می گردند و ممکن است زعفران تقلبی را به جای زعفران اصل به شما عرضه کنند. زعفران های تقلبی به شدت سلامت شما را تحت شعاع خود قرار می دهند و ممکن است عوارض جبران ناپذیری از خود به جای بگذارند. پیشنهاد می شود اگر قصد تهیه زعفران را دارید حتماً و حتماً از مراکز فروش معتبر و برند های خوشنام در زمینه تولید و بسته بندی زعفران استفاده کنید.

 

برخی از سوالات رایج شما

عوارض مصرف زیاد زعفران چیست؟

عوارض خوردن زیاد زعفران شامل : اسهال و دلپیچه های شدید، دل درد و مسمومیت های غذایی، خون دماغ شدن، زرد شدن پوست و چشم شخص می باشد ، گفتنی است این عوارض بیشتر برای افراد با مزاج گرم می باشد.

زعفران برای چه کسانی ضرر دارد؟

استفاده از زعفران برای برخی گروه ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود، افراد مبتلا به اختلال دو قطبی، افراد با سابقه بیماری های قلبی، افراد دیابتی، افرادی که فشار خون آن ها پایین است، مادران در دوران بارداری و شیردهی، افرادی که می خواهند عمل جراحی انجام دهند، افراد با سابقه بیماری های کلیوی و افراد دارای حساسیت های شدید از جمله مهمترین گروه های هستند که درمصرف بیش از حد زعفران باید مراقب باشند.

آیا زعفران برای اسهال خوب است؟

بله ، اما باید توجه داشت خوردن زیاد زعفران نیز میتواند شما را دچار مشکل کند

seoadmin

View Comments

Recent Posts

10 خواص زنجبیل که باید بدانید!

بشر از گذشته‌های دور تاکنون در تلاش بوده است به محیط پیرامون خود با دقت…

4 ماه ago

چرا زعفران گران است؟ – 5 دلیل گرانی زعفران

زعفران را به‌عنوان طلای سرخ هم می‌شناسند. این ادویه گیاهی به‌عنوان گران‌ترین ادویه در جهان…

5 ماه ago

راهنمای خرید زعفران – 8 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

زعفران به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات صادراتی ایران، جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانی دارد. رنگ…

5 ماه ago

فواید زعفران برای چشم – رفع مشکلات بینایی چشم با زعفران

اگر به‌تازگی متوجه ضعف در قدرت بینایی خود شده‌اید، علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص…

5 ماه ago

چای زعفران؛ خواص چای زعفران + طرز تهیه چای زعفران در [5 دقیقه]

زعفران را به عنوان طلای سرخ می‌شناسند و این نوع نام‌گذاری بی‌دلیل نیست. با تهیه…

5 ماه ago

فواید زعفران برای مردان – 7 خواص باورنکردنی زعفران برای مردان که نمیدانستید!

زعفران را می‌توان یکی از مهم‌ترین مواد طبیعی دانست که مزایای متعددی را در خود…

6 ماه ago