زعفران

بهترین زمان مصرف زعفران کی است؟ مقدار مصرف زعفران در روز را رعایت کنید!

درباره میزان نرمال مصرف زعفران چه می‌دانید؟ همان‌طور که می‌دانید زعفران یکی از محبوب‌ترین افزودنی‌ها است. این محصول عطر و رنگ خارق‌العاده‌ای به غذا، نوشیدنی و… شما می‌افزاید. زعفران بسیار خوش‌بو است؛ اما طعمی گس و تلخ دارد. علاوه بر بوی خوش و رنگ بسیار زیبا، این محصول خواص درمانی زیادی نیز دارد. از زعفران اغلب برای درمان بیماری‌هایی همچون سرطان، آلزایمر، افسردگی و… استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد خواص زعفران برای مردان و زنان بدانید، بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مقدار مصرف زعفران در روز

زعفران یکی از افزودنی‌هایی است که می‌توان آن را به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار داد؛ اما باید دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. اگر شما نیز از افرادی هستید که به‌صورت روزانه از زعفران استفاده می‌کنید، بهتر است مراقب عوارض مصرف بیش از اندازه این گیاه باشید. با مصرف بیش از حد ممکن است جان خود را به خطر بیندازید. در برخی موارد استفاده زیاد از این ماده باعث مرگ افراد شده است.

شما می‌توانید در طول شبانه‌روز یک بار از دمنوش زعفران بهره ببرید. همچنین تلاش خود را به کار بگیرید تا به‌صورت هم‌زمان از غذاهای حاوی زعفران و دمنوش استفاده نکنید. اگر قصد استفاده از زعفران در غذا را دارید، خوردن دمنوش را به روز دیگری موکول کنید. بهتر است روزانه کمتر از ۰.۱ گرم زعفران استفاده کنید تا خطری برای شما پیش نیاید. البته شما می‌توانید دوز مصرف زعفران را کم‌کم بالا ببرید و بر اساس سیستم بدن خود آن را تا 1 گرم در روز نیز افزایش دهید.

پیشنهاد میکنیم ویدئوی زیر را در رابطه با مقدار مجاز مصرف روزانه زعفران ببینید:

 

با اینکه زعفران یک ادویه بی خطر است؛ اما مثل هر ماده دیگری استفاده زیاد از حد آن ممکن است خطراتی داشته باشید. در این باره در سایت sunlandsaffron بیشتر بخوانید.

Saffron is a safe spice, however, it may have some drawbacks in some special conditions or at some dosages. Saffron, just like any other ingredient should be used moderately. Too much saffron usage will result in unpleasant side effects. For example, women should be careful about saffron consumption dosage, in pregnancy. Some wonder how much saffron they can take daily or what dosage of saffron is safe?

چه کسانی نباید زعفران را مصرف کنند؟

حال که با میزان مصرف زعفران در روز آشنا شدید، بهتر است بدانید برخی افراد به علت وجود برخی شرایط خاص یا بعضی بیماری‌ها نمی‌توانند از زعفران استفاده کنند. افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، بهتر است از زعفران استفاده نکنند. این مسئله به علت اشتهاآور بودن این ماده است که باعث ایجاد پرخوری می‌شود.

همچنان بانوان باردار به‌هیچ‌وجه نباید در سه ماهه اول بارداری خود از زعفران استفاده کنند. استفاده از زعفران در زمان بارداری باعث ایجاد صدمات بسیاری به جنین می‌شود و ممکن است سلامت مادر را نیز به خطر بیندازد. در برخی موارد نیز ممکن است اندام‌های جنین به علت استفاده از زعفران توسط مادر تشکیل نشوند. همچنین افرادی که کف دست‌هایشان مدام عرق می‌کند نیز نباید از این ماده استفاده کنند. استفاده از زعفران در این افراد باعث افزایش تعریق کف دست آن‌ها می‌شود.

همان‌طور که گفته شد مادران باردار در سه ماهه نخست بارداری خود به‌هیچ‌وجه نباید در غذا یا حتی به‌عنوان نوشیدنی از زعفران استفاده کنید. باوجود اینکه فواید زعفران بسیار زیاد است؛ اما استفاده از این ماده برای مادران باردار خطرات جبران‌ناپذیری در پی دارد. زعفران باعث به‌وجودآمدن انقباض در رحم می‌شود و همین مسئله نیز ممکن است موجب آسیب رسیدن به جنین شود.

در سه ماهه دوم بارداری مادر می‌تواند مصرف زعفران را شروع کند. البته باید دقت داشته باشید که میزان خوردن زعفران توسط مادران باردار نباید بالاتر از ۰.۱ گرم در روز باشد. در سه ماه آخر بارداری نیز شما با کمک مشورت با پزشک خود می‌توانید از این ماده استفاده کنید. به‌ هیچ‌عنوان به‌صورت سر خود از زعفران استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است باعث ایجاد عوارض جدی در شما شود.

بهترین زمان مصرف زعفران

بهترین زمان مصرف زعفران

همان‌طور که می‌دانید زعفران طبیعتی گرم و خشک دارد و همین مسئله نیز موجب شده تا افراد زیادی قصد استفاده از این ماده را داشته باشند. اگر قصد استفاده از دمنوش یا چای زعفران را دارید بهترین زمان مصرف زعفران درست قبل از زمان خواب مصرف کنید. یکی از فواید زعفران آرام‌بخش بودن آن است و مصرف این ماده پیش از خواب باعث آرام شدن مغز و بدن شما می‌شود.

علاوه بر این شما می‌توانید این ماده را در طول روز نیز مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که جذب زعفران به همراه وعده‌های غذایی بسیار بالاتر است؛ بنابراین بهتر است از این ماده به‌عنوان یک افزودنی در غذاهایتان بهره ببرید تا بدنتان تمام خواص زعفران را جذب کند. استفاده از دمنوش زعفران هنگام صبح نیز باعث افزایش انرژی و نشاط در شما خواهد شد.

روش‌های مصرف زعفران

همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای مصرف زعفران وجود دارند. شما می‌توانید این ماده را به همراه غذا در نوشیدنی یا به‌عنوان دمنوش استفاده کنید. در تمامی این شرایط خواص این ماده حفظ می‌شود و نیازی نیست نگران از دست رفتن ویژگی‌های آن باشید. همچنین نگهداری زعفران باید درون ظروف سربسته و به دور از گردش هوا انجام شود. از جمله روش‌های استفاده از این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دم کردن زعفران: یکی از روش‌های مرسوم برای استفاده از زعفران دم کردن آن است. شما می‌توانید گلبرگ‌ها و رشته این گیاه را با آب بجوشانید و آن را دم کنید.
  • چای زعفران: اگر نمی‌خواهید زعفران را به‌تنهایی مورد استفاده قرار دهید، پیشنهاد ما به شما ترکیب آن با چای است. چای زعفران عطر و رنگ بسیار جذابی دارد.
  • استفاده به‌عنوان افزودنی: شما می‌توانید از این ماده به‌عنوان یک افزودنی در غذاهایتان استفاده کنید. زعفران می‌تواند عطر و رنگی جذاب به خورشت، پلو و… شما بیفزاید. تنها کافی است چند عدد از رشته این گیاه را دم کرده و محلول را درون غذاهای خودتان به کار ببرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم شما را با روش‌های مصرف زعفران آشنا کنیم. زعفران یکی از محبوب‌ترین افزودنی‌های ایرانی است. شما می‌توانید این محصول را به‌صورت شربت زعفران، چای و افزودنی مورد استفاده قرار دهید. البته دقت داشته باشید اگر در سه ماهه نخست بارداری هستید به‌هیچ‌عنوان از این ماده استفاده نکنید؛ زیرا احتمال آسیب رسیدن به جنین بالا می‌رود. شما می‌توانید زعفران را از وب‌سایت توکلی خریداری کنید. این وب‌سایت باکیفیت‌ترین زعفران را در کوتاه‌ترین زمان و با قیمتی مناسب به دست شما عزیزان می‌رساند.

 

سوالات رایج

مقدار مصرف زعفران در روز چقدر است؟

زعفران یکی از افزودنی‌هایی است که می‌توان آن را به‌صورت روزانه مورد استفاده قرار داد؛ اما باید دقت داشته باشید که مصرف بیش از حد این گیاه ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. اگر شما نیز از افرادی هستید که به‌صورت روزانه از زعفران استفاده می‌کنید، بهتر است مراقب عوارض زعفران نیز باشید.

روش‌های مصرف زعفران چیست؟

از روش‌های مصرف زعفران میتوان به دم کردن زعفران، استفاده به عنوان چای زعفران و استفاده به عنوان افزدونی غذا اشاره کرد.

seoadmin

View Comments

    • سلام وقتتون بخیر
      به طور کلی استفاده از زعفران یک روش بسیار آسان برای پاک سازی قلب و جلوگیری از انسداد رگ ها است. جالب است بدانید مصرف زعفران به افرادی که دچار حمله قلبی شده اند، نیز پیشنهاد می شود زیرا مصرف این ماده غذایی مغذی از وارد شدن آسیب مجدد به بافت ها و همچنین خون مردگی در قلب جلوگیری می کند

Recent Posts

10 خواص زنجبیل که باید بدانید!

بشر از گذشته‌های دور تاکنون در تلاش بوده است به محیط پیرامون خود با دقت…

4 ماه ago

چرا زعفران گران است؟ – 5 دلیل گرانی زعفران

زعفران را به‌عنوان طلای سرخ هم می‌شناسند. این ادویه گیاهی به‌عنوان گران‌ترین ادویه در جهان…

5 ماه ago

مضرات زعفران برای زنان و مردان + ۱۰ عوارض زعفران برای بدن

زعفران گران ترین ادویه جهان است که استفاده از آن می تواند طعم و رنگ…

5 ماه ago

راهنمای خرید زعفران – 8 نکته مهم برای خرید زعفران که باید بدانید!

زعفران به‌عنوان یکی از گران‌قیمت‌ترین محصولات صادراتی ایران، جایگاه ویژه‌ای در سفره‌های ایرانی دارد. رنگ…

5 ماه ago

فواید زعفران برای چشم – رفع مشکلات بینایی چشم با زعفران

اگر به‌تازگی متوجه ضعف در قدرت بینایی خود شده‌اید، علاوه بر مراجعه به پزشک متخصص…

5 ماه ago

چای زعفران؛ خواص چای زعفران + طرز تهیه چای زعفران در [5 دقیقه]

زعفران را به عنوان طلای سرخ می‌شناسند و این نوع نام‌گذاری بی‌دلیل نیست. با تهیه…

5 ماه ago