9 تا از خواص چای ماسالا که هرگز نمیدانستید!

خواص چای ماسالا

چای ماسالا یکی از چای‌های سنتی با اصالت هندی است که توانسته خواص و فواید بسیاری را به خود اختصاص دهد. افراد با بیماری‌های مختلف می‌توانند نسبت به استفاده از این نوشیدنی فوق‌العاده اقدام کنند و از به‌مرورزمان از خواص بی‌نظیر آن بهره‌مند شوند. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص چای ماسالا برای لاغری، بیماران قلبی و همچنین سرماخوردگی آشنا کنیم؛ پس تا انتهای مقاله دنبال‌کننده ما باشید.

فواید چای ماسالا

ماسالا از جمله چای‌هایی بوده که دارای کاتچین است؛ به همین علت خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. درصورتی‌که روزانه این چای را مصرف کنید، از آسیب‌های سلولی بدن خود جلوگیری خواهید کرد و در نهایت به انواع بیماری‌های مزمن دچار نخواهید شد. برای تأمین آنتی‌اکسیدان بدن خود این چای انتخاب مناسبی است که می‌توانید از آن استقبال کنید. در یک نگاه کلی مهم‌ترین فواید چای ماسالا شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • به مانند بسیازی از دمنوش ها برای سرماخوردگی بسیار مفید است و می‌تواند در برابر گرفتگی بینی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.
  • از خواص ضدالتهابی برخوردار است و می‌تواند مانند یک مسکن طبیعی عمل کند.
  • اگر به دنبال یک نوشیدنی با خاصیت انرژی‌بخشی هستید، چای ماسالا می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب باشد.
  • در چای ماسالا ادویه‌های گوناگونی به کار رفته‌اند و همین موضوع می‌تواند تأثیر بسیار ویژه‌ای روی هضم غذا بگذارد. با نوشیدن چای ماسالا بزاق زیادی تولید می‌شود و در نهایت هضم غذا نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.
  • بسیاری از افراد به‌منظور کنترل فشارخون از این چای سنتی نهایت بهره و استفاده را می‌برند.
  •  همچنین این چای دارای خواص ضد سرطانی است.
  • پیشگیری از دیابت و جلوگیری از نفخ شکم از دیگر خواص ماسالا به‌حساب می‌آیند.

خواص چای ماسالا برای لاغری

چربی‌سوزی و لاغری از دیگر فواید چای ماسالا به‌حساب می‌آیند. افراد بسیاری وجود دارند که به دنبال کاهش وزن هستند و به همین علت ترجیح می‌دهند از روش‌های غیرشیمیایی بهره ببرند. به‌طورکلی مصرف چای ماسالا می‌تواند شما را از شر افزایش وزن خلاص کند. معمولاً نوشیدن چای ماسالا به‌عنوان میان‌وعده پیشنهاد می‌شود و اجازه پرخوری در طول روز را نمی‌دهد. ترکیباتی که در این چای مشاهده می‌شوند به‌گونه‌ای هستند که باعث تجزیه چربی‌ها خواهند شد و همچنین منجر به کاهش کالری دریافتی می‌شود.

البته اگر می‌خواهید از خواص چای ماسالا برای لاغری بهره ببرید، پیشنهاد می‌دهیم از قند طبیعی چندان زیادی استفاده نکنید. البته برخی از انواع این چای مقدار قابل‌توجهی قند دارند؛ به همین علت اگر قصد چربی‌سوزی دارید، باید به دنبال انتخاب بهتری باشید. همچنین لازم به ذکر است چای ماسالا از دو نوع شیر با نام‌های سویا و گاو تهیه می‌شود که هر دو منبع غنی از پروتئین هستند. نقش پروتئین کاهش میزان گرسنگی است؛ ازاین‌رو با انتخاب چای ماسالا می‌توانید از ایجاد چربی شکم جلوگیری کنید.

خواص چای ماسالا برای سرماخوردگی

فواید چای ماسالا

از خواص چای ماسالا برای سرماخوردگی نمی‌توان گذر کرد. این چای از خواص مختلفی برخوردار بوده که از جمله آن‌ها می‌توانیم به خاصیت‌های ضدالتهابی، ضدقارچی و ضدباکتریایی اشاره کنیم. همین ویژگی‌ها در کنار هم جمع شده‌اند و چای ماسالا را به مانند زعفران برای سرماخوردگی تبدیل به یک گزینه عالی برای کرده‌اند. از ترکیبات این چای می‌توانیم به میخک و زنجبیل اشاره کنیم.

ترکیب این دو مورد باعث خواهد شد تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و از شر مشکلات و معضلاتی همچون سرفه در امان باشید. بر اساس آمار و تحقیقات انجام‌شده درصورتی‌که روزانه یک فنجان چای مصرف کنید، احتمال ابتلا به سرماخوردگی به‌شدت کاهش خواهد یافت. همچنین اگر به سرماخوردگی نیز مبتلا باشید، می‌توانید به روند درمان خود سرعت بالایی ببخشید. همچنین به‌منظور جلوگیری از گرفتگی بینی انتخاب این چای بسیار ایده‌آل خواهد بود.

خواص ماسالا برای بیماری قلبی

هر کدام از اعضای بدن اهمیت مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان از نقش بسیار فوق‌العاده آن‌ها گذر کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن قلب است؛ به همین علت باید توجه ویژه‌ای نسبت به سالم‌بودن آن داشته باشید. مواد و خوراکی‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم تأثیر خود را روی سلامت قلب اعمال کنند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به چای ماسالا اشاره کنیم.

از خواص چای ماسالا برای بیماری قلبی نمی‌توان عبور کرد. چای ماسالا دارای ترکیبات مختلفی از جمله دارچین و چای سیاه است. این دو گزینه در کنار هم باعث می‌شوند تا فشارخون و کلسترول کنترل شوند. همچنین خواص دارچین در چای نیز تأثیر بسیار زیادی روی کنترل فشارخون دارد. درصورتی‌که فشارخون شما نامنظم باشد، مبتلا به بیماری‌های مختلفی خواهید شد که بیماری قلبی و عروقی یکی از آن‌ها است. با مصرف چای ماسالا می‌توانید نسبت به کاهش سطح کلسترول خون اقدام کنید و در نهایت از گردش خون کارآمد بهره ببرید.

آشنایی با انواع چای ماسالا

خواص چایی ماسالا

در مطالب بالا شما را با خواص چای ماسالا آشنا کردیم. حالا قصد داریم انواع چای ماسالا را معرفی کنیم تا بتوانید با دید بازتری نسبت به انتخاب گزینه مورد نظر خود اقدام کنید. از انواع چای ماسالا می‌توانیم به گزینه‌های زیر اشاره داشته باشیم:

  • چای ماسالا بدون شکر

افرادی که در رژیم به سر می‌برند و می‌خواهند چربی‌های شکم خود را کاهش دهند، چای ماسالا بدون شکر بهترین گزینه برای آن‌ها است. البته تنها به نوشیدن این چای برای لاغری بسنده نکنید، بلکه باید تحرکات لازم را نیز داشته باشید.

  • چای ماسالا جنسینگ

از دیگر انواع این چای می‌توانیم به چای ماسالا جنسینگ اشاره کنیم. برای افزایش نیرو و همچنین کاهش خستگی بدنی این نوع از چای می‌تواند یک انتخاب بسیار ایده‌آل تلقی شود. همچنین به شما کمک می‌کند تا به بهبود عملکرد ذهن خود بپردازید. به دلیل همین ویژگی اغلب توصیه می‌شود افراد پا به سن گذشته روزانه از این چای استفاده کنند تا حدودی از ابتلا به بیماری آلزایمر در امان بمانند.

  • چای ماسالا زعفرانی

چای ماسالا زعفرانی همانند چای زعفران یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاهش درد قاعدگی است. همچنین این نوشیدنی می‌تواند در بهبود آلزایمر تأثیرگذار باشد و در نهایت از بروز افسردگی جلوگیری کند. به‌طورکلی اصلی‌ترین متقاضیان استفاده از چای ماسالا زعفرانی بانوان هستند؛ زیرا در نقش یک مسکن طبیعی وارد عمل شده و دردهای قاعدگی را به میزان بسیار زیادی کاهش می‌دهند.

فواید چای ماسالا

در کل می‌توانیم این‌طور بگوییم فواید چای ماسالا بسیار زیاد هستند و می‌توانند تأثیرات چشمگیری روی بدن شما بگذارند؛ اما نکته مهمی که باید بدانید این است شما نباید انتظار خلق معجزه را داشته باشید. تنها با نوشیدن این چای نمی‌توانید در سلامت کامل به سر ببرید و یا وزن خود را کاهش دهید. شما باید با اصول یک زندگی سالم و استاندارد آشنا شوید و در کنار ورزش و خوردن غذاهای سالم، از چای ماسالا به‌عنوان میان‌وعده بهره ببرید.

سخن آخر

چای ماسالا یکی از چای‌های سنتی هند به شمار می‌رود که دارای ترکیبات مختلفی از جمله زنجبیل، میخک، چای سیاه و… است. هرکدام از این ترکیبات می‌توانند روی بخش‌های مختلفی از بدن تأثیر خود را بگذارند؛ ازاین‌ رو برای تأمین بخشی از سلامتی خود مصرف آن را شدیداً پیشنهاد می‌دهیم.

خواص چای ماسالا در دسته‌بندی‌های مختلف قرار می‌گیرند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به لاغری، سرماخوردگی و بیماری‌های قلبی اشاره کنیم. لازم به ذکر است این نوع از چای در انواع مختلفی وجود دارد که شامل چای بدون شکر، جنسینگ و زعفرانی هستند. اگر به دنبال خرید بهترین برند چای ماسالا، هستید میتوانید آن را از فروشگاه زعفران توکلی تهیه کنید.

 

سوالات متداول

1- مهم ترین خواص چای ماسالا چیست؟

از مهمترین خواص چای ماسالا می‌توان به افزایش سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش انرژی بدن و کاهش ابتلا به سرماخوردگی اشاره کرد.

2- خواص چای ماسالا بدون شکر چیست؟

افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری دارند، چای ماسالا بدون شکر بهترین گزینه برای آن‌ها است.

seoadmin
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • مرضیه ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۶:۲۱ ب٫ظ

    من چایی ماسالا جین سینگ دار را سفارش دادم و چون تهران بودم فکر میکردم خیلی زمان ببر که به دستم برسه ولی در کمتر از ۴۸ ساعت با بسته بندی عالی به دستم رسی طعمش هم بسیار عالی بود ممنون و سپاسگزار از شما

  • مهیار ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱:۰۴ ب٫ظ

    سلام وقت بخیر
    چای ماسالا برای میگرن هم خوبه؟

    • adminkamali ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۷:۰۲ ب٫ظ

      سلام وقتتون بخیر
      همه ادویه های گرم می باشد

  • زهرا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳ ق٫ظ

    سلام . هر فنجان چای ماسالا چند قاشق از مواد خشک و چقدر آب جوش لازم دارد و چندکالری دارد ؟

    • adminkamali ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۴:۱۹ ب٫ظ

      سلام وقتتونم بخیر

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *